Fundacja ORLEN zakończyła wielkie
święto pomagania. Pierwszy w historii Tydzień Wolontariatu w Grupie ORLEN odbył
się pod hasłem „dobroMOCni – w pomocy jest moc”. Celem akcji była promocja wolontariatu
oraz zachęcenie pracowników do jeszcze większego zaangażowania w projekty prospołeczne.
W ramach Tygodnia Wolontariatu, Fundacja przeprowadziła kilkanaście akcji
charytatywnych oraz stworzyła specjalny program on-line „dobroMOCni TV”, w
którym zaprezentowała najciekawsze projekty z ostatnich dwóch lat.
Studio „dobroMOCni TV” przez trzy
dni trwania programu stało się przestrzenią inspirujących spotkań z osobami,
które podzieliły się swoim doświadczeniem związanym z wolontariatem. Przeprowadzono
ponad siedem godzin rozmów z wolontariuszami Grupy ORLEN i przedstawicielami
organizacji pozarządowych. Program obejrzało na żywo blisko dwa tysiące pracowników.
Prowadzącym rozmowy był Tomasz Wolny – dziennikarz i prezenter TVP2, który
prywatnie angażuje się w wiele akcji charytatywnych.
- Rozmowy z pomysłodawcami realizowanych akcji, przedstawicielami
zaprzyjaźnionych fundacji, organizacji, placówek i ośrodków pozwoliły jeszcze
lepiej zrozumieć potrzeby otoczenia, a także bliżej zapoznać z ideą wolontariatu
ORLEN . Wierzymy, że dzięki temu zainspirowaliśmy pracowników do zgłaszania
kolejnych projektów i dalszej pomocy potrzebującym — mówi Marta Soluch, Prezes Fundacji ORLEN.
Wszystkie odcinki programu
dobroMOCni TV dostępne są na kanale YouTube PKN ORLEN. Pierwszy z nich „dobroMOCni
dla Edukacji”
poświęcony jest wsparciu osób w nauce, sporcie i rozwoju. W drugim „dobroMOCni dla Świata” można dowiedzieć się o tym, co
dobrego możemy zrobić dla naszej planety. Natomiast trzeci odcinek „dobroMOCni dla Człowieka” poświęcony jest osobom zagrożonym
wykluczeniem społecznym.
Podczas Tygodnia Wolontariatu pracownicy
zaangażowali się także w liczne akcje charytatywne: oczyścili koryto rzeki
Skrwy w Brudzeńskim Parku Krajobrazowym, przeprowadzili prace porządkowe wokół
budynku przedszkola w Łącku oraz opiekowali się zwierzętami w jednym z największych
schronisk w Korabiewicach. W trakcie Tygodnia Wolontariatu przed Zakładem
Produkcyjnym w Płocku stanął także mobilny punkt poboru krwi.
- Wolontariat ma niezwykłą moc
integracji, która procentuje w codziennej pracy na rzecz firmy. Buduje
zaufanie, wpływa na wartości, ale przede wszystkim przyczynia się do tworzenia
w firmie kapitału społecznego. Do akcji wolontariackich
często zgłaszają się osoby z różnych działów, które nie współpracowały
wcześniej ze sobą – mówi Marta
Soluch, Prezes Fundacji ORLEN. - Za nami tyle wartościowych akcji
wolontariatu realizowanych przez naszych pracowników, a nasze skrzynki mailowe
już pękają w szwach od kolejnych pomysłów — dodaje.
Szesnastoletnia tradycja
wolontariatu pracowniczego w Grupie ORLEN pokazuje, że z roku na rok
zainteresowanie działalnością prospołeczną rośnie. W ramach programu wolontariatu
każdy pracownik koncernu może zgłosić pomysł i otrzymać grant w wysokości 3000
zł na przeprowadzenie własnego projektu. Na realizację tych działań przysługuje
mu jeden dzień wolnego w ciągu roku. W 2019 r. ponad ośmiuset pracowników Grupy
ORLEN zaangażowało się w realizację kilkudziesięciu akcji charytatywnych. Fundacja
ORLEN na inicjatywy z tym związane przeznaczyła prawie 300 tysięcy złotych.