Po wybraniu Miejsca Pamięci należy ustalić, do kogo należy nieruchomość, na której się ono znajduje.
Można to zrobić poprzez rozmowę z mieszkańcami/użytkownikiem nieruchomości, mieszkańcami/użytkownikami sąsiednich posesji.
Numer ewidencyjny działki możesz ustalić w serwisie
Geoportal. Link do serwisu Geoportal: https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html?gpmap=gp0
Krok 3:
To ustalenie, czy obiekt/miejsce wybrane przez Ciebie do rewitalizacji jest zabytkiem.
Listy obiektów wpisanych do rejestrów zabytków znajdziesz na stronach Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków lub na stronie Narodowego Instytutu Dziedzictwa.
Jeżeli obiekt znajduje się w gminnej ewidencji zabytków, zachęcamy do zgłoszenia się do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zalecenia do realizacji projektu.
Odnośnik do strony Narodowego Instytutu Dziedzictwa: https://mapy.zabytek.gov.pl/nid/

Krok 4:
Groby i cmentarze wojenne są własnością miejscowych wojewodów. Zwróć się do właściwego wojewody.
Odnośnik do strony, gdzie możesz znaleźć dane kontaktowe do wojewody: https://www.gov.pl/web/premier/wojewodowie3
Krok 5:
Przy tworzeniu wniosku możesz zweryfikować dane historyczne i symbolikę umieszczoną na Miejscu Pamięci z pracownikami Oddziałowych Biur Upamiętniania Walk i Męczeństwa IPN.
Link do oddziałów IPN: https://ipn.gov.pl/.../oddzialowe.../komitet-opwim-przy-oddz